Dag 4: Salzburg - Ljubljana (305 km)

8 augustus 2018 - Ljubljana, Slovenië

Vandaag stond er iets anders op het programma dan de verbindingsroutes van de afgelopen 2 dagen. 298 km puur motorplezier door de Oostenrijkse Alpen richting Slovenië.

We vertrokken deze morgen dan ook onder een stralende zon. Doordat we wat hoger in de bergen zaten was de temperatuur een aangename 20 à 25°. De passen door de skigebieden waren GEWELDIG!! Ik moet nog kijken wat de vangst op de camera is, maar ik hoop jullie een kort stukje mee te kunnen geven.

Aangezien we er voor gekozen hadden om niet over de Gross Glockner te rijden, hadden we vandaag een korte route en dus ook alle tijd om onderweg wat stops in te lassen en toch nog vlot op tijd in het hotel aan te komen.

Jammer genoeg liep de temperatuur in Slovenië al weer snel op tot een gloedhete 36°. Op nog geen kilometer voor het hotel waren ze dan ook nog eens aan de weg aant werken waardoor we wel 20 minuten in de volle zon naar ons hotel hebben moeten zoeken. Ach ja, we zijn er geraakt en na een douche en een pintje is het alweer snel vergeten.

Het filmpje van het Sauerland staat nu ook online. Gisteren wilde het maar niet lukken. Er staan nu ook wat foto's op van de wandeling door Salzburg. Veel kijkplezier!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fina verschakelen:
    8 augustus 2018
    Hoi kurt
    Mooie foto's en het filmke was ook mooie rustige wegen om te rijden.
    Morgen weer nieuwe verhalen we kijken er naar uit.
    Hier gaat het morgen heel de dag regenen.
    Het water hebben wehard nodig.
    Ik hoop dat we een betere nachtrust hebben dame het onweer en de wind.
    Moet je veel Groeten doen van jet.
    Die was deze morgen om 6 uur al buiten op het gazon bij haar voor
    Heel veel groetjes en tot ziens morgen

Je ma
  2. Ellen bitters:
    9 augustus 2018
    Hey Kurt, wat een prachtig gebouwen op dag 3 in je filmpje. Ook mooie landschappen en fijne wegen om te rijden denk ik ( ken niks van motor rijden😜) fijn dat alles goed verloopt en dat je er plezier in hebt. Merci voor de mooie foto’s en filmpjes. ( zo leren Wij ook nog wat bij😀) veel plezier vandaag