Dag 11: Sarajevo - Plitvica (316 km)

15 augustus 2018 - Plitvica Jezera, Kroatië

Vandaag zijn we al begonnen aan de terugrit. Vanuit Sarajevo zijn we nu terug in Kroatië aanbeland. Het is toch wel weer een bijzondere rit geworden. De eerste 75km was dorp in en dorp uit. Door het vele verkeer schoot het dan ook niet echt op. Ik was dan ook blij dat we daarna de bergen in trokken.

Maar die blijdschap was eerder van korte duur. De gps stuurde ons boven op de berg een onverhard stuk weg op. Zowel Maurice als ik zeiden: 'mwa dat zal nog wel meevallen'. Uiteindelijk bleken het 10 volle kilometers stenen, grind en modder te zijn. Gelukkig was het allemaal nog wel te doen, maar het was toch eerder met een bang hartje op het moment zelf.

Gelukkig zijn er geen accidenten gebeurd of hebben we geen stukken gemaakt. Dus achteraf weer een mooi verhaal bij de dagelijkse pintjes.

Voor de rest was de route prima te rijden en konden we de vaart er goed in houden. Tot aan de grens. Het aanschuiven duurde weer een uur. Helemaal jammer is dat als je ook nog naar de laatste bezienswaardigheid wil gaan kijken.

De Plitvice Meren zijn toch zeker de moeite om te bezoeken als je in Kroatië bent. We hebben er een 90 minuten rond gelopen en genoten van de mooie natuur en de watervallen. (kijk ook zeker de foto's)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fina verschakelen:
    Hoi kurt
    Dat is zeker de moeite waard.wel een beetje lachen op de foto! Wat gaat het snel weer richting huiswaarts. Het leek allemaal zo ver en voor het weet heb je het erweer op zitten. Maar we blijven hopen dat je weer heelhuids thuis komt en dat je ijzeere ros je veilig thuis brengt. Nog veel fijne gezellige ritjes het is toch de moeite dat zien we wel. Tot morgen en veel plezier,je ma
  2. Jos bitters:
    15 augustus 2018
    Het is er wel mooi zo te zien op de foto. Zo te horen was het slecht te rijden. Maar toch
    goed aangekomen. Morgen weer een nieuwe rit. Te hopen dat het weer goed is laat je morgen nog wat weten je pa
  3. Ellen bitters:
    15 augustus 2018
    Hey broertje, 😜 fijn te horen dat alles goed met je gaat. En dat alles is verlopen zonder accidentjes ( zal maar niet te hard juichen). Al weer op terug weg, wat gaat de tijd snel. Maar als je er plezier in hebt gaat het toch vlug. Je hebt ook mooie foto’s gemaakt. Het is daar precies de moeite waard. Hopelijk gaat alles verder nog goed en tot de het volgende bericht of weder horen. Vele groetjes ellen
  4. Chris:
    16 augustus 2018
    Kurt
    Geniet nog van je laatste dagen van de vakantie .
    Het zijn spannende verhalen.
    De foto's zijn ook heel mooi.
    En nog veel succes met de terug rit.
    En nog een fijne vakantie gewenst.
    Groeten evy en Chris.