Dag 5: Ljubljana - Buzet (315 km)

9 augustus 2018 - Buzet, Kroatië

Alweer een lange dag er op zitten. We zijn eindelijk aangekomen in Kroatië. Toch een beetje het hoofddoel van de reis. Hier gaan we nu de komende 3 dagen rondrijden en dingen bezichtigen.

Vandaag was het weer werken geblazen. Zowel het eerste stukje in Slovenië als het stuk in Kroatië zat vol bergen en bochten. Hoewel de route maar 300 km was op de gps, stond er toch een reistijd van 7u tegenover. Op het einde kwamen echt op 'geitenpaden' terecht. Overal grind op de weg en zo smal dat een auto en een motor elkaar maar net konden kruisen. Het venijn zat hem dus echt wel in de staart vandaag. Ook vandaag heb ik de camera weer goed zijn werk laten doen. Ik hoop de foto's en de filmpjes van deze dagen nog eens online te zetten, maar daar heb ik voorlopig gewoon geen tijd voor.

Morgen is er weer een toer van 360km gepland en in de voormiddag gaan we de eilanden voor de kust van Kroatië bezoeken en daarna de eerste 300 km van de kustweg doen.

Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik een goeie aankoop heb gedaan met mijn Kawasaki Versys. Het is de afgelopen dagen gewoon heerlijk rijden geweest. Hopelijk komen we ook nog de komende dagen zonder stukken en ongelukken door.

Op naar een nieuw avontuur morgen!!

1. Fina verschakelen:
    9 augustus 2018
    Hoi kurt
    Wij zij toch blij dat je nog tijd hebt gemaakt voor een verslagje.
    Ja je dagen zullen goed gevuld zijn en je ogen goed de kost gegeven denk ik
    Wij hebben er geen idee van maar toch content dat het meezit.
    Het is toch altijd anders andere mensen en andere plaatsen.
    Gelukkig dat je motor meevalt. Voor morgen weer een fijne dag geniet ervan .
    Je hebt vandaag 1 derde van je reis erop zitten niet te geloven hoe snel het gaat.
    Hier is het rustig ,Vandaag wel goei regenbuien gehad en veel wind maar heb alle vensters opengezet en goed kunnen luchten.eindelijk lucht. Geniet maar verder veel plezier en tot het volgende verhaal! Heel veel groetjes je ma
  2. Jos bitters:
    9 augustus 2018
    Hallo Kurt.
    Mooie reis. Het. Zal warm zijn. Morgen. Veel. Km voor de boeg het zal weer zweten. Worden. Maar. Ook. De. Moeite. Veel. Plezier. Je. Pa