Dag 8: Dubrovnik

12 augustus 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Geen motor onder ons gat en geen gedoe met de koffers. Na 6 dagen rijden is het toch weer wat onwennig om te ontbijten in korte broek en sportsloefkes. Wat niet veranderd is, is de temperatuur. 9u smorgens en al 28°. Maar we gaan niet klagen, want regen is ook niets.

Vandaag gaan we een bezoekje brengen aan het oude Dubrovnik. Een oude ommuurde stad die door de oorlog deels verwoest is geweest, maar daarna in zijn oude glorie werd hersteld.

Na een korte busrit hebben we een rondwandeling gedaan over de oude stadsmuur en wat plaatjes geschoten van de stad. Daarna de (bijna) verplicht souveniersshops gepasseerd en wat gegeten bij een restaurantje met uitzicht op de haven. (Wat hebben we het toch slecht.)

Om 15u bracht de bus ons terug zodat we nog voldoende tijd hadden om een uurtje in het zwembad te plonzen. Heerlijk was dat!!

Morgen is het weer voor even gedaan met de rust, want dan gaan we echt Bosnië in op weg naar Sarajevo.

1. Fina verschakelen:
    13 augustus 2018
    Hoi kurt
    Weer een heel verhaal ge hebt ons toch weer laten genieten van je reis. Hier is het vandaag een natte dag geweest een goei bui en alles stond blank. Alles is weer opgeklaard en opgedroogd. De hitte zal inderdaad niet zo fijn zijn maar zoals je zegt nat is het ook niet hè. Ik heb nog niet gekeken of er foto's zijn maar ik weet zeker dat je thuis wel een uitleg zal bij doen. Kijk weer uit naar je volgend verhaal nog een fijn reis en tot horen je ma