Dag 7: Pskov - Sint-Petersburg (306km)

22 juli 2017 - Sint-Petersburg, Rusland

Ik heb er lang naar uitgekeken en veel kilometers voor gereden, maar we zijn er. Deze middag kwamen we om 16u lokale tijd aan in Sint-Petersburg.

De weg vanuit Pskov was een kaarsrechte weg van 300km tot aan de rand van Sint-Petersburg. De bedoeling was om eerst nog het Catharinapaleis te bezoeken vooraleer we naar het hotel zouden rijden, maar dat is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.

Net toen we Sint-Petersburg inreden, barstte er een hels onweer los. Regen, donder, bliksem en zelfs hagel hebben we zien passeren. Gelukkig konden we het ergste vermijden door bij een tankstation te schuilen. Daar hebben we dan ook meteen gegeten.

Om bij het hotel te komen zouden we gebruik maken van Google Maps. Werkte prima, maar toen ik op het laatste moment een afslag moest nemen, kon Maurice niet meer volgen. Daar reed ik dan alleen in een gigantische stad waar je niks kent en geen straatbordje kan lezen en dan heb ik het nog niet over die Russische rijstijl gehad.

Gelukkig ben ik, na een paar verkeerde afslagen, toch bij het goeie hotel aangekomen en zonder brokken te maken. Maurice had intussen ook de weg naar het hotel gevonden en zo kwam alles toch weer goed.

Morgen de stad verkennen. In de voormiddag gaan we met een busje door de stad en in de namiddag staat de Hermitage op het programma.

Het zal een drukke dag worden zonder motor onder mijn gat. Maar daar ben ik zo intussen wel eens aan toe. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kurt.reislogger.nl:
    23 juli 2017
    Hallo kurt
    goed dat je er deze week op hebt zitten.
    nu genieten en wat rondkijken.
    en zo snel gaat het met je vakantie.
    Het is te hopen dat je niet te veel regen krijgt
    ik ben toch blij je te horen ,nog veel groetjes en voorzichtig
    groetjes je ma