Dag 9: Bezoek Petershof

24 juli 2017 - Peterhof, Rusland

Onze tweede en tevens laatste rustdag. We hebben een bezoek gebracht aan Petershof. Dat was het buitenverblijf van Tsaar Peter De Grote. Als ik ooit zo'n buitenverblijf kan zetten, dan weet ik dat ik het gemaakt heb. Net zoals gisteren kwamen we weer ogen te kort.

Na een stevige wandeling kwamen we bij de draagvleugelboot aan die ons naar het Peterhof toe bracht. Weer een leuke afwisseling van rijden of wandelen.

Daar aangekomen kom je eigenlijk via de achtertuin het Peterhof binnen. Het heeft weinig zin om alles te gaan beschrijven. Check gewoon de foto's en oordeel zelf.

Na het bezoek zijn we met dezelfde boot dan ook weer teruggebracht naar de stad. Daarna hebben Maurice en ik er een echt rustdag van gemaakt. Wel nog even de kettingspanning gecontroleerd vooraleer we morgen weer wegrijden, maar voor de rest hebben we weinig meer verricht.

Dadelijk gaan we eten in het rooftoprestaurant van ons hotel. Lekker eten met uitzicht op de stad. Morgen is het dan weer rijden geblazen. We gaan dan terug Rusland uit via de grensovergang bij Estland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chris:
    24 juli 2017
    Dat is het rijden naar daar wel waard.
    Geef je ogen maar de kost en geniet er maar van.
    Groeten Chris
  2. Kurt.reislogger.nl:
    24 juli 2017
    Hoi kurt
    weer veel gezien vandaag,dat is de moeite!
    Morgen zit het er we erop en weer terug naar huis.
    Je zal veel te vertellen hebben.
    Hier is het vandaag grijs en af en toe een goei bui regen.
    Maar ik zag dat jij ook een jas aan hebt.
    Kurt ik ben reuze benieuwd naar je uitleg bij de foto's.
    Tot morgen jemag en pa