Dag 9: Bezoek Petershof

24 juli 2017 - Peterhof, Rusland

Onze tweede en tevens laatste rustdag. We hebben een bezoek gebracht aan Petershof. Dat was het buitenverblijf van Tsaar Peter De Grote. Als ik ooit zo'n buitenverblijf kan zetten, dan weet ik dat ik het gemaakt heb. Net zoals gisteren kwamen we weer ogen te kort.

Na een stevige wandeling kwamen we bij de draagvleugelboot aan die ons naar het Peterhof toe bracht. Weer een leuke afwisseling van rijden of wandelen.

Daar aangekomen kom je eigenlijk via de achtertuin het Peterhof binnen. Het heeft weinig zin om alles te gaan beschrijven. Check gewoon de foto's en oordeel zelf.

Na het bezoek zijn we met dezelfde boot dan ook weer teruggebracht naar de stad. Daarna hebben Maurice en ik er een echt rustdag van gemaakt. Wel nog even de kettingspanning gecontroleerd vooraleer we morgen weer wegrijden, maar voor de rest hebben we weinig meer verricht.

Dadelijk gaan we eten in het rooftoprestaurant van ons hotel. Lekker eten met uitzicht op de stad. Morgen is het dan weer rijden geblazen. We gaan dan terug Rusland uit via de grensovergang bij Estland.