Dag 6: Daugavpils - Pskov (327km)

21 juli 2017 - Pskov, Rusland

We zijn in Rusland! Al heeft het dan ontzettend lang geduurd bij de grens, we zijn toch goed en wel aangekomen in Pskov.

Vanmorgen vertrokken in Letland (Daugavpils) en zo via een klein stukje van Estland de grens overgestoken met Rusland. Zoals gepland arriveerden we om 13u bij de eerste terminal aan de Estse kant. Na controle van onze documenten mochten we al snel met de hele groep door naar de grensovergang waar ook de Russische douane onze papieren zou controleren.

In totaal werden we 4 keer gecontroleerd! Na 5u30 minuten reed de laatste van onze 15-koppige groep de grens over. Volgens de organisatie duurde het vroeger voor 30 motoren maar 4u. We hadden dus niet al te veel geluk.

De rit naar Pskov zelf was maar 60km vanaf de grens, dus op een klein uurtje kwamen we aan in het hotel. De Russische rijstijl is wel net even iets anders als in een gemiddelde stad in België. Het zal dus opletten worden!!

Morgen rijden we door naar Sint-Petersburg. Een rit van 327km over een kaarsrechte weg. Qua motorrijden zal het dus morgen alweer niet erg spannend zijn. Hopelijk maakt Sint-Petersburg dat helemaal goed.

Aangezien er vandaag ook niet veel te beleven was onderweg, heb ik ook geen foto's of filmpjes gemaakt. Ook dat maken we de komende dagen wel goed. :-)

1. Roger Janssenswillen:
    22 juli 2017
    Prachtig om volgen kurt , nog veel rijgenot