Dag 5: Druskinikai - Daugavpils (393 km)

20 juli 2017 - Daugavpils, Letland

We naderen het hoogtepunt van onze reis. Vandaag zijn we de grens tussen Litouwen en Letland overgestoken. Op dit moment logeren we in een hotel in Daugavpils. Naar het schijnt de 2de grootste stad in Letland, maar daar is eigenlijk niet zo veel van te merken. Het is hier een stuk groener en rustiger dan pakweg Antwerpen of Mechelen.

Over de trip zelf kan ik eigenlijk vrij kort zijn. Het was weer kilometers afraffelen vandaag. Deze morgen zijn we nog wel gestopt in Grutas Parkas waar ze allemaal beelden hebben verzameld uit de oude Sovjettijd. Daarna was het vooral heel veel relatief grote wegen met zeer weinig verkeer. Je passeert ook bijna alleen maar velden en bossen. We zijn ook door het merengebied van Mazurië gereden, maar de meren lagen grotendeels verborgen achter dikke rijen bomen.

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt onderweg en ook de foto's van Grutas Parkas komen nog online.

Morgen rijden we een relatief korte route, want naar het schijnt kan het 4u duren vooraleer je de grens met Rusland gepasseerd bent. We hebben vanavond al een papier ingevuld voor de motor tijdelijk te importeren. Hopelijk verloop het morgen allemaal vlot. Daarna overnachten we nog 1 keer voor Sint-¨Petersburg, maar daarna

1. Kurt.reislogger.nl:
    20 juli 2017
    Dat is heel mooi dat kerkorgel ,ik heb er graag nog veel uitleg bij als je thuis bent?
    Op naar Sint Petersburg hoop dat je alles op orde krijgt en dan heb je 2 dagen wat rustiger. Wij hebben met PETER EN CHRIS JE EN DIRK KRULBOLLEN GEDAAN EN IS HEEL GOED GEGAAN .MOEST JE DE GROETJES TERUG DOEN HEEL VEEL GROETJES EN IK KIJK WEER UIT NAAR MORGEN JE MA