Dag 10: Sint-Petersburg - Tartu (380km)

25 juli 2017 - Tartu, Estland

Gedaan met de rust! We moeten terug vol aan de bak. De laatste avond in Sint-Petersburg hadden we afgesloten met een lekker diner in het rooftoprestaurant van het hotel. We zullen het mooie uitzicht en de prachtige stad missen.

Voor vandaag stond er een route van 380km op het programma waarvan 175km in Rusland richting de grensovergang bij Narva en daarna nog 205 naar het hotel in Tartu (Estland)

De ochtendspits in Sint-Petersburg was goed druk, dus het was opletten om geen ongelukken te maken. Eens we de stad uit waren, viel ook meteen de drukte weg en konden we op een lekker tempo richting de grens rijden.

Daar aangekomen werden onze papieren nog maar eens gecontroleerd en ook de motor werd weer uitgeschreven uit Rusland. Waar die controles op de heenweg nog 5,5u hadden geduurd, waren we nu binnen 1,5 uur de grens over. Een hele verademing!

Er was zelfs nog tijd over voor een spaghetti vlak na de grens. De rit naar Tartu verliep vlot en we kwamen dan ook mooi op tijd aan op de bestemming. Na de avondwandeling in de studentenstad hebben we ook nog een terrasje meegepikt.