Dag 3: Walcz - Olsztyn (+/- 380km)

18 juli 2017 - Olsztyn, Polen

De laatste van 3 dagen met verbindingswegen. Onze reisleider, Oene, zei daarstraks bij het avondeten dat het vanaf morgen heel anders zal worden. De afgelopen dagen waren stevige dagen met veel kilometers en weinig bezienswaardigheden. Maar dat hoort er bij, want je moet uiteindelijk in Sint-Petersburg geraken.

Morgen een eerder korte route waarbij we Litouwen binnenrijden. Op deze route zijn er dan ook een paar mooie bezienswaardigheden. De rest van het verhaal krijg je natuurlijk morgen.

Vandaag een stevige route van 380km. De 350 die er op stonden werden nog eens verhoogd om naar een scheepslift te gaan kijken. Deze morgen om 8u30 stapten we onder een bewolkte hemel op de motor. Dag 3 was zonder zon, maar gelukkig ook zonder regen.

De route liep vergelijkbaar met gisteren over stuiterpaadjes, afgewisseld met lange "zwaai en zwier-wegen". Om 11u een lekker kopje koffie gedronken in een pittoresk centrum. Daarvan kan je ook een paar foto's vinden op de blog.

En ook daarna verliep alles vlot tot dat we naar die scheepslift wilde gaan kijken. Onze Garmin wilde de route niet rijden zoals zou moeten en we zijn dan ook de mist in  gegaan. Uiteindelijk hebben we een halve naftbak leeg gereden en geen scheepslift gezien.:-s

Na de drukke avondspits rond Olsztyn getrotseerd te hebben, kwamen we als laatste om 18u aan in het hotel.

Ach ja, weer een wijze les geleerd. Begin niet op het laatste moment met die routes te klooien, want dat kost alleen maar naft. :-)

1. Kurt.reislogger.nl:
    18 juli 2017
    Hallo,
    wij zijn content dat je droog weer hebt en dat het weer goed mee valt.
    ik merk wel veel kerken op de foto's als je overal een kaarsje opsteekt zal je reis zeker gezegend zijn.hier is het ook mooi en droog weer.
    En alles oké. We kijken uit naar de volgende verhalen enfoto'staat.
    Ellen is ook terug van zee EN heeft het naar haar zin gehad,
    heel veel groetjes je ma en pa