Dag 4: Olsztyn - Druskinikai (339km)

19 juli 2017 - Druskininkai, Litouwen

Gisteren werd ons beloofd dat het een heel andere tocht zou worden als de afgelopen dagen. En gelukkig had Oene gelijk.

Vandaag een relatief korte tocht van 339km op het programma, maar door omstandigheden zat vroeg aankomen er toch weer niet in.

Deze morgen nog vertrokken in Olsztyn in Polen na een stevig ontbijtje. Na een uurtje rijden kwamen we al aan bij de eerste toeristische attractie. De foto's en filmpjes liegen er niet om. Het was echt een hele mooie kerk met een fantastisch orgel erin. Moest je ooit in de buurt zijn, het staat in Swieta Lipka. Daar hebben we dan ook meteen een koffietje gedronken alvorens weer door te rijden.

Nog geen 20 km daarna kwamen we aan op de volgende bestemming: De Wolfsschanze. De Wolfsschanze was een hoofdkwartier waar Adolf Hitler meer dan 800 dagen (2/3 van de tijd) verbleef in de periode van 23 juni 1941 tot 20 november 1944, tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij was dus gelukkig al lang weg en wat er over bleef waren nog wat ruïnes. Niet echt spectaculair, maar met de verhalen erbij was het toch best wel de moeite.

De dag was alweer half om, dus hoog tijd om terug op ons stalen ros te springen en naar Druskinikai in Litouwen te rijden. Door het uurverschil (+1u) kwamen we toch alweer een beetje in tijdsnood. We hebben daarom ook beslist om de 3de bezienswaardigheid naar morgen te verschuiven. Grutas Parkas staat dus morgen nog op de agenda.

Weer een goeie dag gereden, zonder ongelukken en met stralend weer. Nu begint het echt op vakantie te lijken. Laat ons hopen dat er zo nog een paar daagjes volgen.

1. Kurt.reislogger.nl:
    19 juli 2017
    Dag kurt

Dat was echt de moeite mooie gebouwen echt jou ding. Maar hier in kaulille liggen ook bunkers.vandaag heb ik je filmpjes ook ontdekt .Mooi en tot heden goei weer.
    we kijken weer uit naar de volgende rit heel mooi geniet er van. Groetjes van ma en pa
  2. Kurt.reislogger.nl:
    19 juli 2017
    Hallo Kurt

Vanaf Vandaag volg ik je ook op mijne tablet.
    Zo kan ik ook meegenieten en zo te zien gaat jou dit ook goed af.
    Zo zie je maar ,ik kan je volgen zelfs een heel eind van huis.
    Geniet ervan ik kijk uit naar je volgende foto's en video's
    Groetjes je pa