Dag 3: Hallstadt - Salzburg (380km)

7 augustus 2018 - Salzburg, Oostenrijk

Ook vandaag hebben we weer een verbindingsroute gereden. Vanmorgen nog vertrokken in Hallstadt om 380 km verder in Oostenrijk te eindigen. Overdag temperaturen tot 33° en dus eigenlijk te warm om met een helm en pak aan zoveel kilometers af te leggen. Maar we moeten in Kroatië en Bosnië geraken.

Gelukkig ging alles redelijk vlot. Het Duitse Sauerland is wel heel mooi om met de motor te rijden. Lange slingerwegen waar je 100 km/h mag rijden afgewisseld met oude en pittoreske dorpen. Op die manier hadden we tegen de middag al meer als de helft afgelegd.

Naarmate we Oostenrijk naderde werd het qua rijden iets minder interessant. Morgen zou dat ruimschoots goedgemaakt moeten worden met een rit door de Alpen.

Vanavond is het de bedoeling om nog een korte wandeling te maken naar de historische binnenstad van Salzburg. Hopelijk laat het weer het toe. Daarstraks zijn we namelijk binnengekomen met een paar druppels regen en een donderslag.

Je kan ook een aantal filmpjes vinden van vandaag bij de video's zodat je toch een korte indruk krijgt van het rijden.

Jammer genoeg hebben we ook al 2 schadegevallen. Daarjuist is er een kleine aanrijding gebeurd met Jaap. Gelukkig met een klein beetje blikschade. Hopelijk gaat hij de vakantie kunnen verderzetten . Wim zijn oude Moto Guzzi heeft het begeven en kan niet meer gerepareerd worden. Het is nog niet zeker als en of hij nog kan aansluiten.

Hopelijk hebben we nu alle pech achter de rug en zijn de komende dagen incidentloos en iets mooier om te rijden.

1. Fina verschakelen:
    Oei Moet ik opnieuw beginnen
    Ik had al een heek stuk getypt maar ik weet niet waar het gebleven is
  2. Fina verschakelen:
    ik begin op nieuw
    hoi Kurt
    Hier is het heel warm vandaag ,veel binnen gebleven en deze avond is Liliane op bezoek geweest. Onze pa is alles weer aan het sproeien maar hopelijk krijgen wij een buitje als het maar geen hevig onweer word . wij zijn content dat je reis weer goed is gegaan maar jou filmkes vind ik niet zal ik weer een hulp lijn moeten inroepen.
    Hoop dat je hebt kunnen genieten van je stads wandeling en kijk weer uit naar je volgende reisdag!! heel veel groetjes van ma en pa
  3. Jos bitters:
    Hallo Kurt
    Ik ben ook benieuwd naar je verhalen.
    Veel groetjes kijk uit naar je volgende rit.
  4. Ellen bitters:
    8 augustus 2018
    Jammer van de ongelukjes, hopelijk verloopt het verder vlot. Hier heel warm geweest. Maar dat was het bij jullie ook zo te lezen. Veel succes morgen en geniet ervan