Dag 6: Buzet - Biograd Na Moru (354 km)

10 augustus 2018 - Krk, Kroatië

Vandaag hebben we eilandjes gehopt. Vanmorgen in Buzet vertrokken en na 50km konden we het veerpont op naar het eiland Cres. Na een korte rondrit moesten we opnieuw een pont op naar het eiland KRK. Van daaruit konden we via een brug terug naar het vaste land. De uitzichten op de eilanden waren fenomenaal. De prachtige natuur, het helblauwe water. Het zijn echte vakantietaferelen.

Na de eilandjes moesten we nog 250km rijden. Dat verliep via de kustweg. (In totaal is die 600km lang. Morgen staat de rest van de weg gepland). En ook daar is het prima rijden. De rotsachtige kust zorgt voor mooie landschappen links van je terwijl de zee je de hele rit gezelschap houdt aan de rechterkant. De prima wegen en het schitterende weer (34°) maken het geheel compleet.

Na een lange dag van 10 uur kwamen we moe maar voldaan aan bij ons hotelletje. Het avondeten en de pintjes zijn alweer binnen. Morgen gaan we nog eens vroeg vertrekken zodat we hopelijk goed op tijd aankomen. Zondag krijgen we een welverdiende rustdag in Dubrovnik.

1. Jos bitters:
    10 augustus 2018
    Weer een mooie dag gehad en voor morgen ook weer een flink programma voor de boeg.
    Geniet van de ritjes de natuur n misschien een beetje te warme zon van je pa.
  2. Fina verschakelen:
    10 augustus 2018
    Hoi kurt
    Toch nog een verslagje gemaakt zie ik.
    Gelukkig dat alles goed gaat misschien wel wat warm maar regen is het ook niet he. Wij zijn gezellig uit geweest eten en achteraf aan achel statie bij malbrose iets gaan drinken en daar was het ook heel gezellig geweest. Goed geamuseerd heeft weer deugd gedaan. Pa heeft je foto's ontdekt ik moet nog kijken. Maak het goed geniet doe maurice ook veel groetjes van ons en we zien en horen wel weer. Heel veel groetjes en rijplezier je ma