Dag 7 Biograd Na Moru - Dubrovnik

13 augustus 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Zoals gezegd stonden vandaag de resterende kilometers van de Kroatische kustweg op het programma. Uiteindelijk zijn het 354 km slingerende kilometers geworden. Op zich al vermoeiend, maar de hitte speelt echt een bepalende factor. Op een gegeven moment gaf de teller op de motor 38*C aan. Je begint te zweten op plaatsen waarvan je niet eens wist dat die konden zweten. Gelukkig hebben we morgen een rustdag.

Ook wel speciaal was het korte stukje Bosnië dat we hebben meegepikt. In een speciaal verdrag tussen Kroatië en Bosnië werd bepaald dat Bosnië ook een stukje kust kreeg. Dus hebben ze een klein stukje van 10km kust aan Bosnië gegeven. Zodoende passeer je op weg naar Dubrovnik eerst een keer de grens om 10 minuten later weer een grenscontrole te passeren terug Kroatië in.

Nu zitten we in een soort vakantiepark. We hebben een kamertje gekregen in een appartementsblok vlak aan de kust met uitzicht op zee. Hoewel de accommodatie zijn beste jaren al gehad heeft is het zeker niet slecht. Ik ben al heel blij dat de airco werkt. Jammer genoeg wil de wifi niet mee. Daardoor kan ik mijn verhaal pas 2 dagen na datum publiceren. Nu genieten van een pintje op het terras en hopen op een koel zeebriesje (nvdr dat er nooit is gekomen :-))