Dag 5: Samnaun - Rechenpas (251 km)

8 augustus 2019 - Silvaplana, Zwitserland

We startte onder een aarzelend zonnetje. De wegen waren gelukkig grotendeels opgedroogd en wij hadden er weer zin in.  Op het programma stond een route van 250 km met onder andere de Rechenpas, Samnaun en Silvaplana.

Vandaag wederom geen gebrek aan schitterende landschappen en prachtige taferelen. Als ze dan ook nog eens bezaaid liggen met strak en bochtig asfalt kan je plezier als motorrijder niet op.
Na een uurtje in het zadel brak de zon helemaal door de wolken en zodoende vlogen de kilometers onder ons door. Om half elf stopten we aan het drielandenpunt (Oostenrijk, Zwitserland en Italië) voor een koffie.  Kort daarna sjeezden we over de Rechenpas richting Silvaplana.

In Silvplana hebben ze een stuwmeer aangelegd en daar bij hebben ze een volledige vallei inclusief dorpje onder water laten lopen. Alleen de kerktoren steekt nog boven het water uit. (Je kan de foto bewonderen op de site) Het mooie weer had heel wat mensen naar deze trekpleister gelokt en het was er dan ook een drukte van jewelste.

Net voor de Italiaans-Zwitserse grens hebben we op een terrasje onze lunch gegeten om daarna de resterende kilometers richting Davos terug af te leggen. Het was weer een schitterende rit die om 16u afgesloten werd met een pintje op het terras.

Morgen krijgen we de langste route naar de Stelvio voor de kiezen. Morgen meer daarover.

Tot dan!

1. Monique Ruiter:
    8 augustus 2019
    Ha Kurt,

Heel erg leuk om je blog te lezen. Super veel dank! Fijne vakantie nog! Veel plezier!
  2. Marloes v. D. Endt:
    9 augustus 2019
    Erg leuk om de reisverslagen te lezen. Zo kunnen de thuisblijvers ook mee genieten. Hartelijk dank daarvoor. Groeten aan allen en weer heel terugkomen.