Dag 3: Splügenpas (247 km)

6 augustus 2019 - Splügen, Zwitserland

Volgens het scheppingsverhaal schiep God op de 3e dag de bergen, de planten en de zeeën. Wij zijn die op onze derde dag dan ook maar eens goed gaan bekijken in Zwitserland en een stuk Italië.

Vandaag gelukkig geen snelweg, maar de eerste echte route. 247 km bergpassen en kronkelwegen zijn het geworden. Gelukkig is het weer ons gunstig gezind geweest. Van de voorspelde buien is overdag niets terecht gekomen. We hebben ons de hele dag kunnen vergapen aan wijdse vergezichten, grillige rotsformaties, azuur blauwe bergmeren. Ook de wegen in Zwitserland zijn in prima staat. Je kan hier echt magnifiek rondtoeren met de motor!!

Al moet ik toch ook toegeven dat het een intensieve dag is geworden. In het begin moet je echt wennen aan het sturen en inschatten van de bochten. Zeker de eerste haarspeldbochten waren wat onwennig en zo hebben we er wel een stuk of 20 voorgeschoteld gekregen. Na verloop van tijd komt de schwung er weer wat in en is het regelrecht genieten.

Om 16u reden we het hotel binnen en dat was maar goed ook. Een kwartiertje later gingen de hemelsluizen open en rolden de donderslagen van de bergflanken. Intussen zaten wij weer aan ons verdiend "goed-aankomst-pintje".

Morgen geen motorrit. Ze voorspellen de hele dag regen en dus blijft de motor op stal. Misschien nog even langs het centrum van Davos op soeveniertjesjacht, maar dat zal morgen moeten uitwijzen.

Tot dan!

1. Jos bitters:
    6 augustus 2019
    Het. Is. Wel. Mooi. Als. Goed. Gaat. Het. Weer. Is. Meegevallen maar het regen
  2. Kurt.reislogger.nl:
    7 augustus 2019
    Hier een drukke dag achterde rug
    Tante was en Björn en Davy en Robin tante rina en Harrie en Tanja en Chantal Karen en Geert en warre en Lien koen en Veerle en feie inaizio en elke en sebe tante wies en nonke ber ria en joske fer en Mia en fien plas en
    en lilane onze Chris en Evy en Ellen en Chris Chrisje en peter dat is al een hele bende ik had t5 vlaaien en ze was zo goed als op.hier is het pas om 22uur beginnen te regenen.ik kijkuit naar de volgende briefing blij met je foto’s en je verslag . Groetjes ma en pa