Dag 2: Steinbourg - Davos (380 km)

5 augustus 2019 - Davos, Zwitserland

Deze morgen bleek dat we toch niet helemaal fit en monter uit ons bedje gestapt zijn. Het was nogal warm op de kamer en met het raam open leek het alsof de vrachtwagens naast je bed reden. Maar niets aan te doen. Vandaag worden we verwacht op onze "eindbestemming" Davos in Zwitserland. En net zoals gisteren waren het alleen maar snelwegen op het menu.

Na een tijdje kwamen we er achter dat het snelweg-rijden in Zwitserland toch een ander verhaal is als pakweg Duitsland of Frankrijk. Veel meer snelheidsbeperkingen, tunnels en net voor de grens een kleine opstopping omdat de andere toeristen nog een vignet moesten kopen. Gelukkig hadden we alle 3 al zo'n stickertje op het windscherm hangen en konden we die stop overslaan.

Ook vandaag waren de temperaturen niet mals. 28 à 30° zowat de hele dag en dat terwijl ze in Davos een eerdere koele 20° hadden voorspeld. Ach ja, klagen op gezonde benen, want liever dit als regen natuurlijk!

Uiteindelijk aankomsttijd was 15u30 en dus heerlijk op tijd voor een pintje op het terras. Voor morgen voorspellen ze onweersbuien vanaf 17u, dus we gaan op tijd vertrekken en de korte route nemen. Hopelijk houden we het droog. Bij de foto's kan je ons hotelletje zien en ook ons eerste avondmenu. Heel lekker gegeten trouwens! Dit mag voor mij gerust de standaard zijn voor de komende dagen. :-p

Tot morgen voor een volgend verslag

1. Fina verschakelen:
    5 augustus 2019
    en maar stoefen he he , wij hier koude macaroni eten , maar gelukkig zit het allemaal mee . Onze pa is nog in de douche . Ik zal hem dadelijk met zijn tabletje op weg helpen ;
    Ik hoop toch dat ze het morgen droog houden .
    geniet er van en wij kijken uit naar de foto's en verhalen .
    Groetjes ma en pa