Dag 15: Masserberg - Achel (616 km)

20 augustus 2018 - Achel, België

En ja hoor. Ook deze morgen zijn we als laatste vertrokken aan het hotel. Gelukkig was het voor ons nog niet te ver. Er waren mensen in de groep die over de 700km voor de kiezen hadden.

Het afscheid nemen verliep een beetje chaotisch omdat de rest besloten had om erg vroeg te vertrekken.

De eerste kilometers verliepen rustig en vlot. Toen besloten de Duitse wegenwerkers om een deel van de 45 richting Dortmund af te sluiten en geen wegomlegging te voorzien. Een heel uur hebben we moeten zoeken om terug op de juiste route te geraken. Gisteren had de Tomtom nog een paar keer mooi de oplossing gebracht, maar vandaag was hij waardeloos bij die wegenwerken. Gelukkig kon Maurice uiteindelijk de oplossing vinden.

Daarna verliep alles weer redelijk vlot en konden Marucie en ik rond 17u afscheid nemen in Roermond. Om 17u30 heb ik de motor op de stoep neer gezet. 4737,0 km is de totale gereden afstand van deze vakantie.

We kunnen terugblikken op een hete en vermoeiende vakantie. Maar zeker ook heb ik weer heel wat mooie landen gezien, vooral Slovenië zal mee bijblijven en ook fijne mensen leren kennen.