Dag 13: Olsztyn - Poznan (375km)

28 juli 2017 - Poznan, Polen

375km omdat het moet. Het was een typische verbindingsroute die we moesten rijden vandaag. Weinig speciaals gezien onderweg en jammer genoeg ook maar weinig memorabele wegen. Vaak stuiteren tot je kont er pijn van doet en voor de rest doorsloffen.

Toch was het een dag die ik niet snel zal vergeten. Vandaag is onze oudste deelneemster Jos (74 jaar) van de weg geraakt en de greppel in gereden. Per toeval waren Maurice en ik vlakbij en hebben we de motor terug op de weg kunnen zetten.

Gelukkig heeft ze er zelf niets aan over gehouden behalve blauwe plekken en ook haar motortje bromde na de crash nog zoals tervoren. Toch heeft ze nu beslist om een punt te zetten achter haar "motorcarrière". Ze zal de rest van de reis afmaken achter op de motor van haar man Paul. Ik moet zeggen dat ik het enorm knap vind dat ze zo'n avontuur nog aandurven en met z'n twee al die dagen heelhuids en dikwijls samen met ons de ritten afgewerkt hebben. Petje af!!!

Morgen nog wel een mooie afsluiter volgens Oene. 380km naar Potsdam in Duitsland.

1. Kurt.reislogger.nl:
    28 juli 2017
    Hoi kurt
    fijn dat je ons toch nog hebt meegegeven dat de mevrouw er met de schrik vanaf komt en jammer dat ze het niet uit rijd . Maar zoals je zegt een moedige vrouw! Hier is het deze avond ook regenachtig geworden morgen namiddag gaan ze hier op forellenvangst .dus die hopen ook op droog weer. Veel groetjes nog een laatste fijne tocht. En dan richting huiswaarts. Groetjes ma en pa

Gt
  2. Roger Janssenswillen:
    30 juli 2017
    Hallo Kurt

het is een prachtige maar zware reis , maar jij kan ons van Rusland veel vertellen bij uw terugkeren