Dag 12: Plitvica - Graz (377 km)

16 augustus 2018 - Graz, Oostenrijk

Toen Maurice en ik deze morgen de ontbijtzaal binnenwandelde kwamen we de rest van de groep tegen. Ze waren al allemaal klaar om aan de lange rit van vandaag te beginnen.

We waren toch wel even verrast daardoor. Om 8u10 stonden onze motoren nog als enige op de parking. Ach ja, dat halen we wel in. :-) :-)

We vertrokken onder een stralend zonnetje en een graad of 20 in Plitvicka. De eerste 50km was weer wat kabbelen doorheen de dorpjes op een veel te drukke doordeweekse dag., Daarna werden we gelukkig weggeleid van de drukke weg en konden we er een goed tempo op nahouden op de heerlijk rustige secundaire wegen. Na 100km staken we de grens met Slolvenië over. Dat duurde gelukkig een stuk minder lang dan de afgelopen dagen.

In Slovenië werden we ook deze keer weer getrakteerd op prachtige routes. Geen 100m rechtdoor, berg op, berg af en geen kat op de weg. Het was bij momenten puur genieten. Maar aan alle mooie verhaaltjes komt een einde. De laatste 50km reden we Oostenrijk binnen en moeten we op weg naar het Stoiser Hotel in Graz. Gelukkig ging ook dat allemaal heel vlot. Hoewel we 377 km bij elkaar hebben gespaard vandaag, ging het allemaal heel vlot. Om 16u50 stonden we op de parking.

De bezienswaardigheden zijn inmiddels allemaal achter de rug. Dus veel foto's of filmpjes moet je niet meer verwachten. Deze laatste dagen zijn gewoon routes op weg terug naar de stal. Wat niet wil zeggen dat ik er niet van geniet. Ik heb echt een prima tijd en ook de sfeer in de groep is heel erg goed. Dat merk je wel de gezellige groepsterrasjes die elke avond na aankomst op het programma staan.

Morgen een kortere route richting Passau (320 km), maar dat is om ons te sparen voor de 2 laatste mastodonten. (390 richting Masserberg en 500+ naar huis).

Vandaag neemt Leni afscheid van de groep. Zij gaat nog een aantal dagen wandelen in het Tatra gebergte in Polen en vergezelt ons dus niet meer naar Duitsland.

Dat waren alle nieuwtjes van vandaag weer. Tot morgen!

1. Fina verschakelen:
    16 augustus 2018
    Hallo kurt.
    Hier is je stal weer klaar op je terug komst. Geniet er maar van want straks zit je weer bij die 2 brompotten en moet je weer voor scheidsrechter spelen.ach ja zo willen we weg en ook altijd weer blij terug alles op zich oud te hebben. Alles heeft zijn voor en nadelen . Maar dan weet je ook dat je weer kàn sparen voor de volgende toer. En na de vele ritjes en de mooie plaatjes is achel zo slecht nog niet denk ik.vertel het ons maar bij thuiskomst. Veel groetjes je ma
  2. Jos bitters:
    16 augustus 2018
    Hallo Kurt! Zo ben je weer veel km minder van huis . Te hopen dat je morgen weer goede temperaturen hebt om zo weer veel km te maken korter naar Huis. Met wat geluk gaan de laatste ritjes ook vlot. Laat je morgen weer wat weten ik kijk er naar uit ! tot morgen. Je pa