Dag 11: Tartu - Panevezys (480km)

26 juli 2017 - Panevezys, Litouwen

Op de planning stond een route van 480km, de langste van onze vakantie. Zowel Maurice als ik hadden onze bedenkingen bij een dergelijke afstand. 300 à 350 km is meestal al meer als voldoende, maar om in bij hotel Romantique (of zoiets) aan te komen moesten we dus de hele afstand afleggen.

Ontbijten om 7u en om 8u op de motor. Op die manier konden we toch nog op tijd binnen zijn.

En of dat gelukt is!! Korte pauzes om te tanken en een koffietje en smiddags rap een broodje of een hotdog uit het tankstation zorgde ervoor dat we om 12u30 al 320km achter de rug hadden. De route verliep over de grotere wegen zodat we goed door konden rijden.

In de namiddag stond er ook nog een bezienswaardigheid op het programma. De Kruisbergen in Litouwen. Echt wel iets speciaal. Een heuvel met 2 miljoen kruisjes op klinkt misschien al speciaal, maar als je het ziet is het nog net iets anders. Je kan de foto's dan ook terugvinden op de site.

Om 16u rolden we de oprit van ons hotel op. Van de voorspelde regen is gelukkig niets terecht gekomen en we zijn alweer droog, moe, maar ook voldaan naar de kamer kunnen gaan.

Morgen nog een lange rit van 420km. Dit keer door het merengebied van Mazurië. Volgens Oene een van de mooiste routes die hij kent. De camera ligt alvast aan de lader. :-)

1. Kurt.reislogger.nl:
    27 juli 2017
    Hallo kurt
    het is heel bewonderingswaardig wat je ons allemaal vertelt ,dat dit meemaken zeker iets meer moet zijn zijn we ons van bewust en kijken uit naar je verhalen die je ons vertelt bij thuiskomst.we hopen ook voor morgen een goede rit en kijken uit naar het vervolg. Thuis is er weer veel hout gezaagd je zal het wel zien bij je aankomst. Maar hier is alles dik oké. Groetjes je ma en pa